top of page

כל השלבים לאיור קריקטורה לעיתון

עודכן: 5 במרץ 2018

במדינה קטנה כמו שלנו, כמעט בכל יום קורה משהו מעניין. המאיירים שמספקים איורים לטובת העיתונות צריכים בכל שבוע (ולפעמים על בסיס יומיומי) להפעיל את כל הכישורים שלהם על מנת לאייר אירוע אקטואלי ולנסות שרוב הקוראים יצליחו להבין ולהתחבר אליו.


לפני כמה חודשים התחלתי לאייר מידי פעם לפעם עבור עיתון "על הצפון" (העיתון של המועצה האזורית הגליל העליון) איורים אקטואליים ואז מצאתי את עצמי מתחבטת עם הדילמות של הכנת איור אקטואלי מדויק ולא פוגעני וכמובן, שיהיה מספיק מובן בעיני קוראי העיתון. משימה בהחלט לא פשוטה!


נתבקשתי להתייחס לפרשת "תיק 2000" שעסק במעורבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתוכן העיתון "ידיעות אחרונות".



איך מתחילים ?


שלב ראשון: מעלים רעיונות ומעבירים לסקיצה.

זהו השלב החשוב ביותר! מכיוון שעליו יסתמך כל שלב נוסף עד גמר האיור.

ניסיתי לחשוב על דרך מעניינת להראות שראש הממשלה נתניהו שולט בתוכן העיתון, לאחר כמה ניסיונות, הגעתי לרעיון הבא: רוה"מ מחזיק במהדורה של "ידיעות אחרונות" לפני הפצה וגוזר מהעיתון את הכתבות לפי בחירתו.

בשלב חיפוש הרעיון, אני מתמקדת בהעברת הרעיון עצמו ופחות בפרטי האיור. כפי שניתן לראות, בשל זה אין שום דרך לזהות שמדובר ברוה"מ בנימין נתניהו או בעיתון "ידיעות אחרונות".



שלב 2: גימור קו וצבע


עכשיו כבר יותר ברור מי הדמות שבאיור ומה בדיוק היא עושה. אבל התמונה מרגישה מעט שטוחה וסטטית. כמובן שמדובר בתמונה דו ממדית דוממת אבל ע"י הוספת הצללות וקווי תנועה ניתן להוסיף הרגשה של חיות בציור.



שלב 3: ניחשתם! הוספת הצללות וקווי תנועה.

עכשיו התמונה נראית טוב. אבל היה חסר לי משהו קטן... רציתי לוודא שהקורא יבין שמדובר במהדורה של העיתון שטרם הופצה לציבור. אחרת רוה"מ פשוט גוזר את העיתון ללא סיבה ברורה.




שלב 4: הוספת מלל - בלוני דיבור

תוספת כל כך קטנה, אך במקרה של האיור הזה, היא זו שעושה את ההבדל והופכת את האיור לאיור עמוק ומתוחכם יותר.

*טיפ - שימוש בצבעים שונים לבלוני הדיבור יעזור לנו להבדיל בין אמירות של דמות אחת לאחרת.



וזהו, עכשיו רק נותר לקוות שכאשר העיתון יופץ, האיור עדיין יהיה אקטואלי...


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page